2022-05-16 12:31:00

Grow Healthy, let's create a well-being cocktail-ERASMUS+

Posljednji tjedan učenja, podučavanja i osposobljavanja u sklopu projekta Grow healthy, let's create a well-being cocktail je održan u Srednjoj školi Bol od 9.5.-13.5.2022.  Sa partnerima iz Portugala, Bugarske i Turske smo se prvi put družili na radnom tjednu u Portugalu (Coimbra), a potom smo projektne aktivnosti  nastavili u Bugarskoj (Sofia) i Turskoj (Istanbul). Naš zadatak je bio obraditi temu emocionalne inteligencije i sve sudionike projekta opskrbiti sa alatima koji će im pomoći u razvoju njihove osobne emocionalne inteligencije, budući da je to vještina koja se može naučiti.

Nakon povratka iz Corata u subotu 7.5.2022., u ponedjeljak 9.5.2022. smo se našli sa našim partnerima i znancima u Splitu na Gatu Sv.Petra i pod stručnim vodstvom našeg Boška Papića iz F-toursa krenuli na izlet u Imotski kako bismo posjetili Modro i Crveno jezero.  Mnogim članovima hrvatskog tima je ovaj dio naše zemlje bio pravo otkriće, zaljubili smo se u moć prirode koja je oblikovala prekrasna jezera kao i u izgled dalmatinskog zaleđa. Nakon što smo posjetili tvrđavu Topanu, prošetali dijelom staze oko Modrog jezera i podivili se surovoj ljepoti Crvenog jezera uputili smo se prema Omišu gdje smo se popeli na tvrđavu Mirabelu s čijeg vrha puca jedinstven pogled na grad. Nakon zajedničkog ručka uz rijeku Cetinu, požurili smo nazad u Split kako bismo ulovili katamaran za Bol u 16.00 sati. Po dolasku u Bol, otpratili smo goste do hotela, pričekali da se smjeste u hotel, dogovorili se o sutrašnjem početku rada u školi, a potom im poželjeli ugodan ostatak dana.

U utorak 10.5.2022. smo počeli sa aktivnostima u školi. Partnere i njihove učenike smo dočekali pjesmom zahvaljujući našim učenicima Ivanu Jerčiću i Tomi Ursiću, što nam je omogućilo da opušteno krenemo sa prezentacijom o emocionalnoj inteligenciji koju smo bazirali na učenjima američkog doktora psihologije i predavača na sveučilištu Yale, Dr. Marca Bracketta.  Najvažniji segmenti učenja Dr. Bracketta koji skoro 30 godina istražuje područje emocionalne inteligencije su koncepti koji se odnose na mood meter, r.u.l.e.r. i meta -moment. Mood meter se sastoji od 4 kvadranta koja se odnose na razinu ugode koju osjećamo i razinu energije koju imamo u određenom trenutku i važno je naučiti izraziti u kojem se kvadrantu nalazimo i zašto se u njemu nalazimo jer nam ta informacija olakšava navigaciju kroz sve što nam se svakodnevno događa. Optimalno je biti između žutog kvadranata ( visoka razina energije i visoka razina ugode) i zelenog kvadranata ( energija  i ugoda koje karakterizira mirnoća). Akronim r.u.l.e.r. se odnosi na sposobnost prepoznavanja određene emocije kod sebe i drugih ljudi, razumijevanja uzroka te emocije, imenovanja te emocije, izražavanja te emocije na primjeren društveno-kulturološki način te reguliranja te iste emocije. Meta-moment se odnosi na proces osvještavanja da se nešto dogodilo i propuštanje toga što se dogodilo kroz naše fizičko i mentalno tijelo, potom se zaustavimo od svih aktivnosti kako bismo se odmaknuli od toga što se dogodilo i u sljedećem koraku sami sebe tješimo i savjetujemo na način kako bismo to učinili sa najboljim prijateljem, što nam pomaže da primijenimo strategije koje će nam omogućiti da se bolje osjećamo u vezi onoga što se dogodilo i zbog čega se ne osjećamo dobro.

Nakon prezentacije i videa Daring classrooms koji se bavi pojmom neuspjeha, ranjivosti i načinima na koje se štitimo kako ne bismo bili povrijeđeni smo imali kratku pauzu tijekom koje smo se okrijepili, a potom su učenici počeli raditi u internacionalnim timovima. Zadatak im je bio izraditi mood meter na početku zajedničkog rada, kao i pravila koja će im omogućiti uspješnu suradnju, potom su pogledali video o emocionalnoj inteligenciji na čiji su sadržaj trebali postaviti 12 pitanja, povezali su idiome sa riječju inteligencija sa njihovim objašnjenjima te su počeli raditi na finalnom zadatku u kojem su primjenjujući sve ono što su naučili o emocionalnoj inteligenciji trebali pokazati kako su riješili negativnu povratnu informaciju koju su dobili od svojih profesora u vezi njihovog zajedničkog projekta. Učenici su većinu zadataka riješili koristeći razne digitalne alate. Vrijedno smo radili do podne, potom otišli na ručak i nastavili sa radom u 14 sati.

Srijedu, 11.5.2022., smo proveli u školi, učenici su tijekom prijepodneva i popodne radili na izradi vlastitih materijala (tekstova i fotografija) za potrebe stvaranja digitalne knjige o primjeni emocionalne inteligencije.

Četvrtak prijepodne (12.5.2022.) smo proveli u školi pripremajući se za međunarodnu proslavu dana Europe (koji se inače obilježava 9.5.), a nakon ručka smo neustrašivo, vozeći se u vlakiću i uživajući u povjetarcu krenuli do Murvice gdje nas je čekao naš Zoran Kojdić, kojemu se ovom prilikom zahvaljujemo na stručnom vodstvu i višegodišnjoj suradnji, kako bismo se popeli do Zmajeve špilje. Sam uspon do špilje ćemo zauvijek pamtiti zahvaljujući internim šalama i izazovima koje smo svladali zajedničkim snagama (a bilo je materijala, od poteškoća sa usponom i spuštanjem do nesvjestice) kao i vlakiću koji nas je vratio  kako do centra tako i do nekih dječjih trenutaka kada smo bili slobodni i neopterećeni izazovima života odraslih.

Petak ( 13.5.2022.) prijepodne smo  proveli promovirajući europsko nasljeđe kroz recitacije, kviz, pjesmu i ples uz podršku našeg Marina Karmelića i u naše škrinjice uspomena spremili prekrasno iskustvo mladosti koja dijeli svoju nepresušnu energiju, jednostavnu ljepotu i kulturnu baštinu Portugala, Bugarske, Turske i Hrvatske.  Ponovno smo napravili pauzu za ručak, a popodne su naši učenički timovi predstavili svoje digitalne knjige, podijeljeni su certifikati, a potom smo se oprostili uz tortu i pjesmu jer je hrvatski tim već sutradan trebao krenuti na novu aktivnost učenja, podučavanja i osposobljavanja na Siciliju.

Hvala svim učenicima Srednje škole Bol koji su pomogli u provedbi  svih aktivnosti, barba Leotu na pomoći oko natpisa dobrodošlice, kolegicama Luciji Carević Brešković i Irene Filipec- Ursić na podršci te mamama i nonama koje su ispekle kolače za naše goste i nas. Također zahvaljujemo i Općini koja je platila izlet u Omiš i Imotski za četvero naših učenika.


Srednja škola "Bol" Bol