Europski dan jezika 2018.
Autor: Petra Kokeza, 26. 9. 2018.
I ove godine u našoj školi obilježili smo Europski dan jezika. Europski dan jezika obilježava i temelji se na inicijativi Vijeća Europe. Cilj akcijskog dana je vrjednovanje svih jezika i kultura kao i doprinos osoba koje posjeduju prednosti višejezičnosti, povećanju individualne višejezičnosti i motivaciji ljudi u Europi o doživotnom učenju jezika. Srednja škola Bol od početka nastave sudjeluje u eTwinning projektu Greetings for the European day of languages. Dosad smo zahvaljujući 2 a i 3 a razredu razmijenili razglednice i snimili dva kratka videa na znakovnom jeziku. Razglednice koje smo primili možete pročitati na ulazu u novu zgradu. Hvala svima na trudu. Videa na znakovnom jeziku pogledajte ovdje: 2.a i 3.a. Više pogledajte i pročitajte u tekstu koji slijedi:
Najprije je nazočne pozdravila učenica 3.a razreda na finskom jeziku:
Hyvät ystävat
Tämä on meidan yhteinen hetkemme, näytetään yhdessä mihin pystymme ja valaistaan maailmaa tiedolla!
Tervetuloa
Što u prijevodu znači:
Dragi prijatelji
Ovo je naš zajednički trenutak. Pokažimo koliko možemo i osvijetlimo svijet znanjem!
Dobrodošli!
U našoj školi od stranih jezika učimo engleski, njemački i talijanski te latinski jezik. Učenica 3. a razreda i učenik 2. a razreda, su nam dočarali jedan od najljepših ljubavnih dijaloga ikad napisanih.
Radi se o slavnoj balkonskoj sceni iz tragedije Romeo i Julija Williama Shakespeare-a, engleskoga pjesnika i dramatičara koji je živio u 16.,a umro početkom 17. stoljeća i smatra se najvećim piscem na engleskom jeziku. Često se o njemu govori kao o engleskom nacionalnom pjesniku. Njegova preostala djela čini 38 drama i preko 150 pjesama. Njegove su drame prevedene na sve glavne živuće jezike i poznate engleske izreke dolaze iz njegovih drama. ( npr. This topic is Greek to me znači Ne razumijem ovu temu. )
Romeo i Julija je tragedija o zabranjenoj ljubavi dvoje mladih ljudi,pripadnika obitelji Montague i Capulet koje su zavađene toliko dugo da se nitko ne sjeća razloga te zavade,ali svejedno ustraju u njoj dok ih ne osvijesti smrt njihove djece.
Jedna zanimljivost vezana uz Shakespearea, koji je osnovao vlastito kazalište,je da su u njegovo vrijeme sve uloge u predstavi glumili muškarci,jer se gluma nije smatrala poslom za uzorne članice društva.
Nakon toga na red je došao talijanski jezik. Učenice 2. a razreda su nam gestama dočarale prezentaciju njihovih kolega iz razreda.
Na kraju uživali smo i u našem hrvatskom jeziku čiju su nam ljepotu dočarali učenici 1. a, 2. a i 3. a razreda svojim buketićima i porukama. Učenica 4. a razreda nam je približila djelo Rodu o jeziku.
U slobodno smo vrijeme navikli slušati i govoriti našu čakavicu, a danas smo imali čast čuti interpretaciju kajkavske pjesme zahvaljujući učeniku 1. b razreda koji dolazi iz tog kraja Hrvatske.
Također smo čuli i čakavicu u izvedbi učenice 4. a razreda, koja je s nama podijelila dvije kratke bolske priče.
Učenica 1. b razreda nam je pročitatala jednu pjesmu na štokavskom narječju, a učenica 4. a razreda jednu pjesmu na njemačkom jeziku.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |