Some links:
Interview-Ivan Cvitanic.pdf
Interview-Jadranka Nejasmic.pdf
Interview with Zoran Kojdic.pdf
Interview Vinko Martinic.pdf
Sustainability, natural and cultural heritage of Croatia (1).pdf
Tourism and sustainability in European coastal areas (1) (1).pdf
MADEIRA (1).pdf
ERASMUS ANKETE (1).pptx
TURIZAM (ispravljen) (1) (1).pdf
Food sustainability in Croatian gastronomy (1).pdf
Food Sustainability on the island of Pag (1).pptx
Erasmus+ projekt "Tourism and sustanability in European costal areas" omogućio je još jedno putovanje učenicima naše škole. Ovaj put nas je odveo u mističnu Grčku na Minotaurov otok Kretu. Još jedna nova država, poseban i po turizmu poznat otok, bogata povijest, predivne plaže i more.
Nedjelja, 2.10.2022.
Kao i obično naš let je bio rano ujutro iz Splita za Zurich, a zatim za Heraklion. Profesorice Petra Kokeza i Rovena Trivanović ovog su puta putovale uz učenike: Antoniju Ivičić (2.a), Ivu Buktenicu (2.a), Mariju Lenu Pavišić (2.b.) i Duju Marinkovića (4.a). Nekima od njih ovo je prva ERASMUS+ avantura.
Nakon sljetanja u Heraklion, dočekao nas je kombi koji nas je odveo do mjestašca u blizini Rethymna, gdje će biti naš dom sljedećih tjedan dana. Naši domaćini dočekali su nas ispred njihove škole, te su nas odmah odveli svojim kućama. Večer je protekla u ugodnom razgovoru i upoznavanju naših hostova.
Ponedjeljak, 3.10.2022.
Ujutro smo se okupili u školi, te smo počeli radni dan prisustvovanjem na prvom školskom satu naših domaćina. U ovom slučaju to je bio starogrčki. Pokazivali smo drugim učenicima fotografije Bola, te su oni nama pokazivali fotografije njihovih mjesta. Kasnije smo održali prezentacije. Naša prezentacija bila je o održivom turizmu Hrvatske. Nakon prezentacija učenici su nam pokazivali grčke igre koje smo kasnije i igrali. Poslije odigranih igara učili smo plesati grčki tradicionalni ples koji se naziva Sirtaki. Popodne smo imali zabavu dobrodošlice sa svim učenicima.
Utorak, 4.10.2022.
U utorak smo iz škole krenuli prema gradu Rethymnu gdje smo se prošetali uz plažu. Nakon šetnje otišli smo u posjet održivom hotelu, nakon čega su nas razdvojili u grupe te smo imali potragu za blagom. Završetak potrage za blagom bio je u amfiteatru kojem se i danas osdržavaju ljetne predstave. Poslije igre smo otišli na ručak i potom imali slobodno vrijeme za razgledavanje grada, sve do polaska nazad
kućama domaćina.
Srijeda, 5.10.2022.
Srijeda je bila rezervirana za obilazak samostana Arkadi, arheološkiog muzeja, te arheološkog nalazišta. Poslijepodne su se učenici našli i nastavili druženje u gradu Rethymnu.
Četvrtak, 6.10.2022.
U četvrtak smo posjetili Knos. Knos je najveće arheološko nalazište iz brončanog doba na Kreti, te se smatra prvim europskim gradom. Obišli smo nalazište Knos i kasnije arheološki muzej Herakliona koji je posvećen Minjoncima i njihovoj umjetnosti. Popodne iza ručka imali smo slobodno vrijeme za razgledavanje grada. Navečer su se učenici ponovno okupili, te smo pjevali karaoke i plesali.
Petak, 7.10.2022.
U petak smo u školi pripremali prezentacije koje smo kasnije izlagali. Nakon izlaganja gledali smo narodne plesove Grčke, koje nam je uprizorilo njihovo kulturno-umjetničko društvo. Nakon njihove izvedbe i sami smo se okušali u plesovima. Iza gozbe i slobodnog vremena otišli smo kućama. Navečer su se svi učenici našli u taverni, gdje su uživali u zajedničkom druženju.
Subota, 8.10.2022.
U subotu ujutro došli smo u školu kako bi naše aktivnosti priveli kraju. Nakon evaluacije tjedna otišli smo u šetnju do kapelice koja se nalazila na samoj plaži. Tu smo imali slobodno vrijeme za sportske igre i uživanje u pogledu i okolini. Naše druženje polako se bližilo kraju, te smo se s nekim učenicima pozdravili, jer su oni morali otići svojim kućama.
Nedjelju smo proveli s našim domaćinima u predivnom druženju. A ponedjeljak je bio dan za povratak kući.
Hvala našim prijateljima na prekrasnim uspomenama i velikom trudu koji su uložili u organizaciju ovog prelijepog tjedna.
Školsku godinu smo završili i Erasmus „sezonu“ zatvorili mobilnošću koja se održala u sklopu projekta Tourism and sustainability in European coastal areas. Erasmus nas je po treći put odveo u Španjolsku, a ovoga puta imali smo priliku posjetiti najveći španjolski otok i slavno turističko odredište – Mallorcu. Pripada Balearima, a osim prekrasne prirode i pješčanih obala utvrdili smo da krije i bogat povijesni značaj.
Nedjelja, 26.6.2022.
Po običaju smo se u ranim jutarnjim satima uputili prema splitskom aerodromu. Profesorice Petra Kokeza, Rovena Trivanović i Irena Filipec Ursić ovoga su puta predvodile učenike 3.a razreda: Luciju Ivičić i Juru Eterovića te učenike 2.a razreda: Nataliju Tomaš i Tonija Radića.
Naši domaćini dočekali su nas na aerodromu te smo odmah nakon upoznavanja obitelji domaćina krenuli istraživati ulice Inke, grada u kojem ćemo boraviti narednih tjedan dana. Iako su stanovnici Inke svoj grad smatrali "malim", za nas čiji otok ima samo polovicu stanovnika cijelog spomenutog grada, boravak u njemu itekako je bio neobičan i uzbudljiv. Unatoč uzbuđenju svladao nas je umor pa smo poprilično rano uplovili u zemlju snova.
Ponedjeljak
U ponedjeljak ujutro okupili smo se u školi. Kako bismo probili led učenici s Mallorce predstavili su nam svoje tradicionalne plesove. Kasnije smo se uz video podsjetili na prethodnu mobilnost odnosno radni tjedan u našoj školi. Krenuli smo s radom i prezentacijama koje smo pripremili u svojim državama. Svi partneri trebali su predstaviti kako izgleda turizam u njihovim zemljama ili na području s kojeg dolaze. U prezentacijama smo obratili pažnju na ono što smatramo prednostima i nedostacima, na čemu točno gradimo i razvijamo turizam, koje probleme nosi i potencijalna rješenja za te probleme... Popodne smo nastavili razgledavanje Inke, a naši su nam domaćini pokazali dijelove svoga grada koje su smatrali najznačajnijima.
Utorak
U utorak smo nastavili s radom u školi. Na radionici smo krenuli razgovarati o temi kojom ćemo se baviti cijeli tjedan, a to je takozvani "round table". Radionicu smo zaustavili kako bismo poslušali predavanje predstavnice lanca hotela rasprostranjenih na nekoliko balearskih otoka čija je specifičnost u tome što svojim projektima nastoje raditi u skladu s idejom o održivosti turizma. Nakon predavanja vratili smo se radionicama. Budući da nas je u petak čekalo sudjelovanje na velikom "okruglom stolu", kako bismo bolje razumjeli njegov koncept i mi smo se okušali u raspravama pa smo organizirali kratki „round table“ na temu "all inclusive hoteli". Poslijepodne smo sačuvali za kupanje na stjenovitoj plaži u društvu svih Erasmus prijatelja.
Srijeda
Treći je dan bio rezerviran za izlet. Posjetili smo divnu Palma de Mallorcu. Imali smo priliku uživati u razgledavanju njezine katedrale i kraljevske palače La Almudaina, a kasnije i tradicionalnoj hrani otoka Majorke na organiziranom ručku. Kako bismo izlet povezali s temom projekta slušali smo predavanje organizacije koja radi na rješavanju problema zagađenja uzrokovanog kruzerima.
Četvrtak
Četvrti dan proveli smo na udaljenoj i gotovo skrivenoj pješčanoj plaži. Tamo su se dvije skupine učenika i profesora izmjenjivale na radionicama podvodne fotografije i edukaciji o životu u moru.
Petak
U petak smo posjetili gradsku vijećnicu i sudjelovali u dugo iščekivanom „okruglom stolu“. Njegova je tema bila: "Kako turizam na Mallorci učiniti održivim?". Sudjelovala je lokalna vlast, predstavnica organizacije za zaštitu okoliša i profesor fizike s fakulteta. Imali smo priliku postavljati pitanja te time i sami biti sudionici rasprave.
Službeni dio dana zaključili smo podjelom certifikata.
Subota
Subota je ponajviše bila posvećena opraštanju koje smo obavili uz druženje na imanju nekoliko minuta udaljenom od Inke.
Nedjelja
Mallorcu smo napustili u poslijepodnevnim satima te smo se kao i uvijek puni dojmova vratili svome otoku zadnjim trajektom.
Erasmus+ ekipa Srednje škole Bol je imala pune ruke posla ove školske godine. Samo što smo se vratili sa Sicilije (u subotu, 21.5.2022.), u ponedjeljak (23.5.2022.) smo ugostili partnere iz projekta Tourism in European coastal areas.
Sa nastavnicima i učenicima iz Portugala ( Madeira), Njemačke, Italije ( Sicilija), Grčke ( Kreta) i Španjolske ( Mallorca) smo se našli na starom mjestu, Gatu sv.Petra u Splitu. Uzbuđeni zbog prvog zajedničkog tjedna učenja, podučavanja i osposobljavanja, oko 8 sati smo krenuli prema Šibeniku, točnije tvrđavi Barone. Osim jedinstvenog pogleda na grad i obližnje otoke, tvrđava Barone nas je zaintrigirala i tehnologijom proširene stvarnosti pomoću koje smo saznali bitne informacije o prošlosti ovog dijela naše zemlje. Nakon sata povijesti i opuštenog ispijanja kave u hladovini, spustili smo se do centra grada kako bismo posjetili jedno od remek djela hrvatske kulturne baštine, šibensku katedralu. Potom je slijedilo slobodno razgledavanje grada i zajednički ručak nakon kojeg smo po tradiciji krenuli nazad prema Splitu kako bismo ulovili katamaran za Bol. Po dolasku u Bol smo pomogli gostima da se smjeste u hotel, dogovorili se o aktivnostima narednoga dana te se pozdravili uz želju da im prva večer na našemu otoku bude ugodna.
Utorak (24.5.2022.) je bio rezerviran za prvi radni dan nas i naših partnera u školi. Dočekali smo ih pjesmom našeg raspoloženog glazbenog tandema, učenika Ivana Jerčića i Tome Ursića, a prazničnoj atmosferi se pridružila i učenička klapa Veras koja je predstavila tradiciju a cappella pjevanja. Nakon kratkog uvodnog pozdrava, riječ smo prepustili dragoj kolegici Ani Martinić koja nam je održala prezentaciju o kreiranju dobro osmišljenog intervjua. Ovom prilikom zahvaljujemo kolegici Ani na podršci i izdvojenom vremenu. Pogledali smo i kratak video o odgovornom i održivom turizmu, pojasnili i ponovili glavne elemente videa kroz grupnu diskusiju, a potom smo si priuštili pauzu za kavu i kolače. Nakon kratke okrijepe, učenici su u internacionalnim timovima počeli raditi na osmišljavanju pitanja za osobe iz područja turizma/ kulturne baštine koja im je dodijeljena. Vrijedno smo radili do podne, otišli na ručak, a potom se vratili u školu kako bismo dovršili pitanja za ravnateljicu bolske gradske knjižnice, gospođu Jadranku Nejašmić, direktora Turističke zajednice Supetar, gospodina Ivana Cvitanića, (na njegovo davno inzistiranje bez gospodina) Zorana Kojdića, nagrađivanoga turističkoga vodiča, i gospodina Vinka Martinića, direktora smještaja Bluesun hotela.
Srijeda ( 25.5.2022.) je bila posvećena predavanjima gospođe Jadranke Nejašmić o kulturnoj baštini otoka Brača i Bola te predavanju gospodina Ivana Cvitanića o uspjesima i izazovima bračkoga turizma. Dio popodneva smo proveli razgledavajući hotel Elaphusu uz stručnu podršku gospodina Vinka Martinića.
U četvrtak ( 26.5.2022.) ujutro smo se vlakićem uputili prema Murvici kako bismo se našli sa Zoranom Kojdićem, odradili fizički trening i upoznali naše goste sa važnošću Zmajeve špilje za razumijevanje kulturne baštine otoka Brača. Ovaj put smo bili pošteđeni padanja u nesvijest ( iako smo mu zamalo svjedočili), a Zoran je nakon završene ture ljubazno dao intervju jednoj skupini učenika. Zadovoljni brzinom i kvalitetom odrađenih zadataka, odlučili smo partnerima dati slobodno popodne.
Petak ( 27.5.2022.) je kao i uvijek bio rezerviran za finalne pripreme za učeničke prezentacije, podjelu certifikata i uživanje u Erasmus+ torti, nakon čega smo se pozdravili sa dijelom partnera koji su morali ranije otputovati.
U subotu ( 28.5.2022.) smo se našli u školi sa partnerima iz Njemačke i Španjolske te odradili evaluaciju projektnog sastanka kao i intervjuiranje turista o njihovom zadovoljstvu turističkim uslugama u Bolu te njihovim razmišljanjima o odgovornom i održivom turizmu.
Hvala svim učenicima Srednje škole Bol koji su sudjelovali u projektnim aktivnostima, gospođama Nejašmić i Martinić, gospodi Cvitaniću, Martiniću i Kojdiću na izdvojenom vremenu, kao i kolegicama Luciji Carević Brešković i Irene Filipec-Ursić na nesebičnoj podršci. Hvala i vlasnicima vlakića koji su nas počastili vožnjom do Murvice i natrag. Hvala TZ Bol koja je platila izlet za 4 naša učenika. Puno hvala svim učenicima, mamama i nonama koje su nas i naše goste počastili s domaćim kolačima. Također, zahvaljujemo i hotelu Bretanida, koji je nas nastavnike počastio ručkom, tokom radnog tjedna.
Video s radnog tjedna pogledajte na sljedećoj poveznici:
In light of the increasing negative impacts of tourism on European coastal areas, environment and sustainability have become a matter of considerable importance in modern-day society. Initiatives such as Fridays for future indicate that even the youth among Europe recognizes this a relevant topic. Thus, our project Tourism and Sustainability in European Coastal Areas shall draw attention to the significance of creating a new kind of tourism, namely one that suits today’s requirements of environmental and touristic sustainability to counteract the negative consequences of the growing (mass) tourism. Our plan is to raise awareness among our students about the unfavourable repercussions of “traditional” tourism to a country’s local nature, heritage and environment, explaining the causes of it (competition in the international hotel industries) and demonstrating possibilities to enhance a sustainable way of tourism. This way our students are required to invent a kind of tourism that creates a positive impact on the inhabitants, environment, culture and economy, while leaving only a minimal footprint on the surrounding ecosystem and respecting local traditions, natural resources and residents. The matter of sustainability is the most crucial aspect of our work. As the topic is quite ambitious and demanding the participating students should be aged between 16 and 19, interested in European topics and well-grounded in the English language (project language) to be able to plan and put into practice such a sophisticated project. To ensure a wide-ranging overview of the situation in Europe as a whole, our campaign will be realized with groups of about 20 students and 2 teachers from 6 different European countries (Croatia, Germany, Greece, Italy, Portugal and Spain). The schools taking part in the programme are all located in a touristic European coastal area, either on an island or peninsula. All of them are affected directly or indirectly by (seasonal) tourism, hence the topic of our project is relevant to all those present at the educational institutions. The programme we devised will include 6 project meetings (one in each country) and several project related activities in the periods in between the on-site presences. Assuming the main issues during the project meetings will be tourism and sustainability and even though some activities will be part of every meeting (surveys on touristic behaviour among students, locals, tourists and people working in touristic sectors), we would like to determine divergent priorities and key aspects for each meeting. Starting with an analysis of tourism (Which areas does it affect and to what extent does it work successfully? What are potential beneficial or negative side effects of tourism?) we will later on examine various aspects of these areas that may have an effect on the development of tourism, focusing alternately on nature, history, cultural heritage, inhabitants and the touristic behaviour of every individual. We will contrast the popular form of all-inclusive tourism to an eco-friendlier kind of tourism, taking into account economical aspects such as competitiveness and also considering cruise tourism. For this purpose, we will contact the UNESCO, NGO’s, local politicians, hotel managers, tourists and locals to get access to all different angles. We would like to investigate the role of all participants in the tourism sector as well as the role of our students themselves regarding the future development of tourism and the means each group can possibly use to make an indispensable contribution to more sustainability. Through the usage of surveys, interviews, personal diaries, photos and video recordings, we will be able to record our findings in our planned final products, namely a book containing all the analysed surveys, conclusions deduced from the realised interviews and diary entries, themed material for future classes, short films on the advantages and disadvantages of tourism in European coastal areas also including advice for the future, brochures on ways of achieving a more sustainable tourism in the investigated areas, as well as a website and a TwinSpace where all the final products and the partial results will be available to the public. At the end of the project, we hope to not only have promoted our student’s key competences (methodological, intercultural, linguistic) and their awareness for the increasing need of sustainability, but also have made a major contribution to reach a wider audience (all people participating in the school communities as well as many inhabitants of the corresponding regions) and to win them over to a more sustainable tourism. Therefore, we will also conduct a holiday competition among the participating students and a public presentation. If our students and other residents changed their views on tourism and realised that everyone can contribute to a more sustainable tourism, we would have achieved all of our aims.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |