Facebook profil:
https://www.facebook.com/Srednja-%C5%A1kola-Bol-Erasmus-102908851119667/
Instagram profil: erasmus.ssbol
https://instagram.com/erasmus.ssbol?igshid=17no6fi3l79m1
Youtube kanal: 5rapepy5
https://www.youtube.com/channel/UCL9Xsl_ZLo6jJ_qtwE2SMxg?view_as=subscriber
Blog:
http://anywhereweroamssbol.simplesite.com
Web stranica- prrojekt Bringing life skills into the classroom:
https://lifeskillserasmus.wixsite.com/site/
Web stranica projekta: Be a Responsible Citizen in the Digital World of Tomorrow:
https://www.erasmus-plus-bereci.com/en/
Web stranica projekta S.M.A.R.T
https://sites.google.com/cannizzaroct.edu.it/smart
The European Commission'ssupport for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
Koordinatorica 7 dosadašnjih ERASMUS+ projekata u našoj školi je prof. Petra Kokeza, uz nju na svim aktivnostima učenja, podučavanja i osposobljavanja sudjeluje i prof. Rovena Trivanović.
Projekti koje vode profesorice su:
1. Be a Responsible Citizen in the Digital World of Tomorrow- 2017-1-DE03-KA219-035673_2 – Germany- Inda Gymnasium (1.9.2017.-31.8.2020.)
2. Be a Buddy, not a Bully- 2019-1-BE01-KA229-050402_4 - Belgium- Athénée royal Air pur Seraing (1.9.2019.-31.8.2022.)
3. A Healthy Taste of Inclusion- 2019-1-SK01-KA229-060653_5 - Slovakia- SOS hotelovych sluzieb a obchodu (1.9.2019.-28.2.2022.)
4. Bringing life skills into the classroom- 2020-1-PL01-KA229-081512_6- Poland- Szkola Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza (1.9.2020.-31.8.2023.)
5. Grow Healthy! Let's Create a Well-being Cocktail!- 2020-1-PT01-KA229-078343_3- Portugal EBA - Formação Profissional, Lda (1.9.2020.-31.8.2022.)
6. Tourism and sustainability in Europeaan coastal areas- 2020-1-DE03-KA229-077342_4- Germany- Gymnasium Nordenham (1.9.2020.-31.8.2023.)
7. Sharing memorable adventures and rich traditions- 2020-1-IT02-KA229-079044_4- Italy- ITIS "S. CANNIZZARO" (1.9.2020.-31.8.2023.)
Učenice Marta Mančić i Iris Stančić su u sklopu projekta “Tourism and sustainability in European coastal areas” intervjuirale gospodina Markita Marinkovića iz Turističke zajednice Bol. Ovim putem zahvaljujemo gospodinu Marinkoviću na izdvojenom vremenu i darovima..
Razgovor je započeo problemima na Braču poput smeća, komunalnog otpada te njegove odvožnje i odlaganja. Problem je odlaganje, s obzirom da Brač ima dva odlagališta koja nisu usklađena sa zakonskom regulativom te bi rješenje tog problema bilo odvoz smeća sa otoka ili gradnja zajedničkog deponija, kao i recikliranje. Također, u Bolu postoje kartice kojima se otvaraju kontejneri te postoji određen broj puta otvaranja istih, više od toga se naplaćuje. Svako otvaranje je 7.5 kuna po cjeniku.
Turiste na Brač privlači sve po malo, ali u prvom planu su prirodne ljepote i atrakcije otoka Brača, nakon toga kultura, tradicija i gastronomija. No, neki dijelovi Brača su u opasnosti od uništavanja zbog prekomjernog turizma, a to su oni dijelovi koji su već prekomjerno izgrađeni zbog masovnog turizma poput uvale oko Milne, prometnice iz Murvice do Farske te Bol gdje su se izgradili neki objekti koji narušavaju izgled malog dalmatinskog mjesta.
Situacija s korona virusom je utjecala mnogo, ne samo na bolski nego i svjetski turizam. 2020. je ostvarila samo 38% turizma od 2019. Nadolazeća sezona ne ovisi samo o turističkim djelatnicima, nego i o procijepljenosti u EU i sličnim stvarima na koje ne možemo utjecati. No, pandemija je također pokazala da mnogo ljudi koji nude smještaj u Bolu zapravo nisu lokalni ljudi, a gosti su htjeli osjetiti autentičan domaćinski pristup i lokalnu atmosferu. Što se tiče povezanosti turizma u Bolu i Zračne luke Brač, Bol zbog svoje blizine istoj ima najviše profita. Međutim, problem zračne luke je duljina piste jer veći avioni ne mogu slijetati te luka bilježi pad prometa putnika. S druge strane, produljenje piste bi značilo financijske i ekološke probleme.
Osim prirodnih ljepota među kojima se ističe Zlatni rat koji je poseban po svom obliku i na kojem je Bol upravo zato izgradio vizualni i verbalni identitet (symBOL of the Adriatic), Bol je privlačnija turistička destinacija od ostalih bračkih naselja jer pruža brojne aktivnosti i odmor (wind surf, tenis, ronjenje, biciklizam, pješačenje, trekking). “Upravo je naš film o Wind Surf-u osvojio nagradu na sajmu u Berlinu. Imamo dvije biciklističke i tri pješačke rute. To su stvari koje, pored kvalitete smještaja, privlače turiste”, rekao je gospodin Marinković.
Najbolja godina što se tiče turizma u Bolu bila je 2018., a godinu dana prije je ostvareno 100 000. dolazaka u jednoj godini. Također, gospodin Marinković smatra da iz razloga što se ne isplati otvarati hotelske sustave za mali broj gostiju zimi, Bol nije spreman za cjelogodišnji rad, te da je najveći nedostatak po pitanju turističkih aktivnosti u Bolu taj što špica sezone traje kratko, odnosno to što se sve događa u razdoblju od sredine srpnja do sredine kolovoza pa bi bilo dobro da se sezona produlji. Od ostalih problema tu su problem radne snage jer je potrebno dovoditi radnu snagu iz regije, što dovodi do problema usluge i formiranja cijena. Također, trebalo bi poraditi na prometnoj povezanosti jer dok turisti dođu ili odu iz Bola, izgube puno vremena pa se smanjuje duljina boravka. Brač je jedini hrvatski otok koji ima svoju zračnu luku, ali ona ipak nije dovoljno iskorištena.
The European Commission'ssupport for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
Naši učenici bez obzira što nisu u školi i dalje rade punom parom. Surađuju s našim partnerima u eTwinning projektima: FILMe, S.O.S.! Save the Blue Planete i Nutrition Friendly.
Osim toga kuhaju i snimaju različite recepte za naše ERASMUS+ partnere diljem Europe. U kuhanju su nam pomogle: mame, none, tate, zahvaljujemo svima na suradnji i dobroj volji.
Nadamo se da će uskoro ovo sve završiti, te da ćemo moći uživo surađivati s našim prijateljima.
Preplatite se na naš youtube kanal i pratite radove naših učenika.
Pogledajte videa nekih recepata:
Naša učenica 3.a razreda Iris Stančić izradila je pobjednički logo za naš projekt o turizmu. Čestitamo!!!
Osim Iris i učenica J. Ivelić sujelovala je u natjecanju sa svojim logom.
Ostala loga naših partnera-Njemačka
Grčka
Portugal
Španjolska
Hvala svim učenicima koji su glasali za izbor loga.
The European Commission'ssupport for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
Ponovno smo birali logo za naš treći ovogodišnji projekt. Svaka država je morala poslati dva loga, a pobjednički logo je ponovno naš, izradila ga je učenica Lara Trlin (3.a).
Loga možete pogledati u nastavku teksta.
Turska:
Hrvatska:
Lara Trlin
Jelena Ivelić
Portugal:
Bugarska:
The European Commission'ssupport for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
Do kraja 10.mjeseca naš zadatak bio je predati završno izvješće za naš prvi ERASMUS+ projekt. Prije nekoliko dana primili smo obavijest o analizi završnog izvješća. Naše izvješće je prihvaćeno, te je na račun naše škole uplaćeno zadnjih 20% iznosa projekta. Ponosni smo jer je naš prvi projekt u potpunosti (100%) financiran, čime smo za njegovu provedbu dobili 25 000 E.
U projektu Sharing memorable adventures and rich traditions, sudjeluju ove škole:
Prvi zadatak naših učenika bio je izraditi logo i hashtag projekta. Svaka zemlja poslala je po jedan prijedlog. Pobijedio je naš hrvatski logo kojeg je napravila učenica Lara Trlin (3.a).
Od ponuđenih hashtagova pobijedio je turski:
Naša škola dobila je još dvije nacionalne oznake kvalitete, za projekte:
S.O.S! Save the Blue Planet! i Healthy and ecofriendly.
U projektu S.O.S! Save the Blue Planet! upoznali smo se s različitim načinima zaštite okoliša. Naučili smo kolike posljedice onečišćenje okoliša ima na ljude i životinje. Učenici su učili kako postati aktivni sudionici održivog društva. Naučili su da svaka osoba i sitnicama može napraviti velike promjene za očuvanje našeg okoliša.
U projektu Healthy and ecofriendly upoznali smo se sa zdravim načinom života u školi i kod kuće. Nastojali smo potaknuti naše učenike da jedu zdraviju i raznovrsniju hranu, te da se bave nekom fizičkom aktivnošću. U projektu smo radili i na mentalnom jačanju naših učenika.
Drago nam je da je naš rad prepoznat i da smo ponovno nagrađeni!!!
Prije nekoliko dana smo zajedno sa našim učenicima dobile oznaku Nacionalne kvalitete od eTwinning tima za naš prvi Erasmus+ projekt ˮ Be A Responsible Part in the Digital World of Tomorrow ˮ. Projekt je službeno završio 31.8. 2020. godine, ali sve ono lijepo što nam je donio ostaje zauvijek sa nama. Zvuk Oliverove pjesme Galeb i ja u pozadini našeg videa o otoku Braču u srcu Finske nam i nakon tri godine izmami suze ponosa jer smo unatoč naizgled škrtom otoku i osjećaju zabrinutosti kako ćemo se nositi sa velikim školama sa puno Erasmus+ utakmica u nogama pokazali da je ono što nosimo u sebi itekako dovoljno za sjaj.
Radionice kuhanja, posjete muzejima, radio i tv postaji, planinarenje u Aosti, šetnja po Olimpu, uspon do Zmajeve špilje…su iskustva tijekom kojih smo bile i učiteljice i učenice, stalno učeći u hodu i otkrivajući nove dimenzije vlastitih bića.
Kada smo odlučile sudjelovati u projektu po principu ˮ leap of faith ˮ ni u najsmjelijim scenarijima nismo mogle ispričati priču koja nam se putem dogodila. Upoznale smo prekrasne, uspješne, a opet jednostavne ljude, posjetile Finsku, Poljsku, Italiju i Grčku ( Njemačka i Aachen nam se nisu dogodili zbog zabrane putovanja), okušale se kao domaćice našim partnerima i cvjetale od ponosa gledajući naše učenice i učenike kako se razvijaju zajedno sa nama.
Hvala svima koji su nam pomogli da naše prvo Erasmus+ iskustvo bude baš ovakvo kakvo je- škrinjica povjerenja, radosti, zahvalnosti, ponosa i osjećaja da smo svi dali najbolje od sebe!
Da se ove godine u Srednjoj školi Bol mnogo radilo sad je više nego jasno. Upravo smo saznali da nam je odobren četvrti ERASMUS+ projekt ove školske godine, pod nazivom SHARING MEMORABLE ADVENTURES AND RICH TRADITIONS.
Koordinator projekta je škola iz Italije (Catania- Sicilija). Ostali partneri uz nas i Italiju su: Austrija (Beč), Španjolska (Teguise-Kanari), Francuska (Dinan) i Turska (Izmir).
Ciljevi projekta su:
*Prepoznati vrijednosti i značaj kulturne baštine, krajolika i okoliša
*Povećati kulturnu i interkulturnu svijest učenika, čineći ih svjesnijima geografije i povijesti koja se nalazi oko njih
*Prepoznati i zaštititi konkretnu i nematerijalnu kulturnu baštinu
*Rušiti stereotipe o drugim kulturama, tradicijama i životnim stilovima
*Povećati senzibilizaciju i svijest mladih o okolišu
*Poboljšati znanje engleskog jezika učenika
*Poboljšati IKT vještine učenika
Jedva čekamo da završi ova situacija sa virusom, te da ponovno krenemo na put, do tada marljivo ćemo virtualno surađivati s našim partnerima.
Ime projekta je Tourism and sustainability in European coastal areas, a koordinator je njemačka gimnazija iz Nordenhama. Ostali partneri uz nas i koordinatore su: škola iz Grčke (RETHYMNO-Kreta), Portugala (Calheta-Madeira), Italije (Modica-Sicilija) i Španjolske (Inca- Majorka). Osim škole iz njemačke sve ostale škole su škole na otocima, jako nam je drago da su partneri od svih ponuđenih škola izabrali baš našu za suradnju. Tema projekta nam se jako sviđa i bliska nam je. Turizam je kao što znamo i u našoj sredini najvažnija gospodarska djelatnost. Projekt će pokušati pronaći način kako integrirati održivost u turizam.
Našoj školi odobren je i drugi ERASMUS+ projekt ove školske godine pod nazivom Bringing life skills into the classroom. Projekt će trajati dvije godine. Koordinator ovog projekta je škola iz Poljske- Szkola Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza (Stare Babice-predgrađe Varšave). Ostali partneri uz nas su: Rumunjska (Iasi), Turska (Antalya), Slovačka (Melčice-Lieskove) i Portugal (Estreito de Câmara de Lobos-Madeira). Veselimo se novom projektu, jer je rezultat dvogodišnjeg rada s našim partnerima, koje ćemo sada napokon imati prilike i upoznati.
Učenici će u sklopu projekta naučiti kako pravilno napisati životopis i što bolje se predstaviti poslodavcu. Učenici će također istraživati različita zanimanja i učiti o odabiru buduće karijere. Također naučiti će više o kućnom budžetu i kako se upravlja kućanstvom (financijske vještine). Pokušati će naučiti kako kontrolirati stres i kako se nositi sa stresnim situacijama (to je svima potrebno u današnjem užurbanom životu). Učenici će također naučiti što su pregovori i kako naučiti pregovarati. U projektu će se raditi i na učinkovitom učenju, što će učenicima olakšati njihovo učenje u budućnosti. Projekt je jako zanimljiv i pun korisnih stvari za naše učenike koji će uskoro na tržište rada.
Našoj školi odobren je novi ERASMUS+ projekt pod nazivom “Grow Healthy! Let's Create a Well-Being Cocktail!”.
Projekt su napisale prof. Rovena Trivanović i Petra Kokeza, a predan je u Portugalu. Projekt će trajati dvije godine, a pripada KA229 aktivnostima. U projekti osim nas sudjelujuiI škole iz Portugala (Penacova), Turske (Istanbul) i Bugarske (Sofia). Za sve projektne aktivnosti trebali bi dobiti oko 21 000 E. Nadamo se dobroj suradnji s našim budućim partnerima.
Jedva čekamo krenuti u nove avanture i upoznati nove prijatelje!!!
Naši učenici bez obzira što nisu u školi i dalje rade punom parom. Surađuju s našim partnerima u eTwinning projektima: FILMe, S.O.S.! Save the Blue Planete i Nutrition Friendly.
Osim toga kuhaju i snimaju različite recepte za naše ERASMUS+ partnere diljem Europe. U kuhanju su nam pomogle: mame, none, tate, zahvaljujemo svima na suradnji i dobroj volji.
Nadamo se da će uskoro ovo sve završiti, te da ćemo moći uživo surađivati s našim prijateljima.
Preplatite se na naš youtube kanal i pratite radove naših učenika.
Pogledajte videa nekih recepata:
U ovim danima kada nam svima život izgleda drugačije, naši ERASMUS+ partneri iz Španjolske razveselili su nas videom potpore kojeg možete pogledati na sljedećem linku: https://www.facebook. com/122593755809181/videos/ 2692220870996707/
Erasmus+ projekt ˮ Be a buddy not a bully ˮ omogućio je Erasmus+ ekipi Srednje škole Bol u sastavu: Lucija Ivičić, Antea Jerčić, Marija Karninčić, Mia Pivčić, Karla Rakela i Iris Stančić pod vodstvom njihovih mentorica, profesorica Petre Kokeze i Rovene Trivanović iskustvo Španjolske i njezinoga identiteta kroz mješavinu umjetnosti, kultura, religija, utjecaja i onoga najvažnijega sklada svega navedenoga.
Putovanje smo započele u petak 7.2.2020. ranim jutarnjem letom iz zračne luke Resnik prema Munchenu odakle smo nakon nekoliko sati imale let za Barcelonu. Nakon što smo uz blagu paniku došle do mjesta gdje nas je čekala prtljaga, uputile smo se prema centru grada i smjestile u apartman nekoliko minuta udaljen od jedne od najpoznatijih šetnica na svijetu- Ramble. Osvježene, krenule smo se prošetati i iznenadile se nedostatkom gužve i tipičnih uličnih umjetnika. Odlučile smo se najprije slikati sa slavnim Kolumbom, na putu do njega susrele nepomičnu umjetnicu odjevenu u zlatno ruho i zadivljene njezinim strpljenjem i vještinom prošetale lukom. Naša lagana šetnja je naprasno prekinuta i pretvorila se u trčanje kada se oglasio znak za razdvajanje mosta kako bi mogla proći jedrilica. Ostatak večeri je prošao ugodno uz laganu večeru na Rambli.
Subotu smo posvetile razgledavanju najznačajnijih znamenitosti u Barceloni. Prva na redu je bila La Boqueria, slavna tržnica gdje smo ostale zatečene bojama, veličinom, okusima i mirisima svega što se prodavalo toga jutra. Pomalo pod dojmom medijskih napisa o corona virusu, kupile smo nekoliko sokova i odlučile potražiti mjesto za doručak. Sljedeća postaja su nam bile Gaudijeve La Pedrera i Casa Batlló te najimpresivnije od njegovih djela Sagrada Familia. Oduševljene njegovim genijalnim umom i visinama u koje se vinuo ljudski duh dobile smo snagu kako bi se popele na Židovsko brdo i bacile pogled na nepreglednu Barcelonu. Jedino nam je žao što nismo uspjele popiti kavu na tom prekrasnom mjestu ( nije je bilo u ponudi). Spustile smo se do luke, ručale u restoranu u blizini Morskog akvarija kojeg smo kasnije i posjetile. Ostatak popodneva smo uživale promatrajući neke životinjske vrste koje smo dotad vidjele samo na televiziji.
Rano nedjeljno jutro je započelo pozdravom sa Barcelonom i odlaskom do podzemne željeznice koja nas je odvela do željezničke postaje odakle smo nakon sigurnosnih provjera krenule do Córdobe. Putovanje je trajalo 4.5 sata, ali nam nije teško palo uz sunce koje je nesmiljeno grijalo i našega ljubaznoga domaćina Rafu koji nas je čekao na ulazu u željezničku zgradu. Do krajnjega odredišta- Montora nam je trebalo još nekih 40ak minuta. Montoro nam je bio dom sljedećih 5 dana, po samom dolasku smo se rastale sa našim učenicama koje su smještene u obitelji, a mi smo se smjestile u hotel i upoznale sa belgijskim i talijanskim partnerima.
Ponedjeljak nam je bio jako aktivan. Službeni dio radnog tjedna je započeo uvodnim pozdravima našega Rafe i jedne njegove učenice, našega ravnatelja Alfonsa, gradonačelnice Montora i pročelnice za obrazovanje. Ono što su svi navedeni u svojim govorima istaknuli se odnosi na jedinstveno iskustvo rada u internacionalnim timovima, stvaranje cjeloživotnih prijateljstava, upoznavanje sebe u nekoj drugačijoj kulturi i hrabrost da se prepusti takvom pothvatu. Slijedila je kratka pauza, pa predstavljanje videa i prezentacija koje su partneri pripremili prije samoga susreta. Naša ekipa je snimila video koji dočarava jedan od najuspješnijih načina za rješavanje vršnjačkog nasilja, a odnosi se na pristup koji se zove support group approach ( support-podrška). Naši španjolski partneri u školi imaju razvijen sličan sustav koji se temelji na treniranim posrednicima-učenicima koji rješavaju slučajeve vršnjačkoga nasilja. Učenici su dobili brojeve od 1 do 31, zadatak im je bio nositi broj ispred čela ( nisu znali i mogli vidjeti svoj broj), kretati se u krugu, izbjegavati osobe s malim brojevima, a težiti razgovarati sa onima velikih brojeva. Nakon kratke vježbe je uslijedio razgovor o osjećajima koje su proživljavali tijekom iste. Popodne je bilo namijenjeno kreativnom radu. Naime, prije našeg dolaska su naši partneri razbili popriličan broj pločica kako bi učenici mogli sastaviti mozaik na jednom od zidova u školskom dvorištu. Učenici su dobili naslov No bullying i uputu da tu temu izraze slagajući krhotine kako žele.
U utorak smo svi zajedno posjetili Córdobu koja nas je oduševila Rimskim mostom, Ulicom cvijeća ( njihova dvorišta sa raznobojnim teglicama za cvijeće i obiljem cvijeća su zaštićeno nematerijalno kulturno dobro), Mezquitom ( bivšom džamijom koja je danas katedrala), ostatkom sinagoge i Alcázarom ( bivšom tvrđavom i središtem vlasti). Upravo smo u Córdobi iskusile ljepotu umjetnosti i života koji su rezultat isprepletenih kultura ( u ovom slučaju muslimanske i kršćanske).
Srijedu smo proveli u školi na radionicama o bullying-u, cyber bullying-u, igranju Kahoot kvizova na tu temu i situaciji sa vršnjačkim nasiljem u našim školama. Pogledali smo nekoliko zanimljivih videa koji su nam zorno pokazali da djeca i tinejdžeri ne shvaćaju Internet i društvene mreže kao opipljivu realnost i analizirali rezultate ankete o vršnjačkom nasilju u našim školama koju smo proveli prije mobilnosti. Saznali smo da najveće poteškoće po tom pitanju imaju belgijski učenici od kojih mnogi misle kako se taj problem ne može riješiti. Ostatak radnoga dana su učenici u internacionalnim timovima smišljali tekstove za našu rap himnu.
Četvrtak je dan kojeg ćemo pamtiti kao najljepši dio putovanja jer nam je otkrio čari neopisivo lijepe Seville. Može se pohvaliti prekrasnim Alcázarom čiji prvi kat nije moguće posjetiti jer je rezidencija španjolske kraljevske obitelji, trećom najvećom katedralom u svijetu ( koja je nekad bila džamija), Zlatnim tornjem i Španjolskim trgom koji oduzima dah, ali opet nas se najviše dojmila mješavina kršćanske i islamske umjetnosti i ljepota proizašla iz tog spoja. Na jednom semaforu je pao i jedan interni dogovor čijem se ostvarenju silno veselimo.
Jutarnji dio petka smo proveli igrajući Escape room na temu opakoga virusa (spasila se ekipa profesorice Kokeze) , izrađujući plakate na temu vršnjačkoga nasilja i njegovih posljedica te snimanju pobjedničke rap himne. Mi profesorice smo doživjele prekrasno iznenađenje od vodstva škole u obliku karanfila i srebrnih ogrlica tradicionalne izrade, a nakon kratke pauze smo imali sat vremena za oslikavanje platnenih vreća sa motivom dvorišta iz Córdobe. Prepustili smo se umjetničkom dijelu sebe, ali u 2.15 je naša ekipa nakon pozdrava sa ostalim ekipama i prekrasnim domaćinima morala krenuti na 5 sati dug put do Barcelone. Petak smo provele na aerodromu u Barceloni prisjećajući se najljepših dijelova putovanja i iščekujući rani jutarnji let za Frankfurt.
U sunčani Split smo stigle u subotu oko 2 popodne, sretne što smo punim plućima proživjele još jedno obrazovno putovanje i zahvalne što smo na njemu bile podržane sunčanim vremenom i prekrasnim, ljubaznim ljudima.
Na Pirinejskom poluotoku smjestila se jedna od nama najzanimljivijih i najljepših zemalja, Španjolska, idealna za početak našeg novog projekta "Be a buddy not a bully".
Zahvaljujući suradnji sa europskim partnerima na internetskoj platformi za umrežavanje europskih nastavnika, Srednja škola Bol je osvojila 4 Europske oznake kvalitete za 4 eTwinning projekta. Kvaliteti projekata Words, words, words, Greetings for the European Day of languages, SID 2019 i Let’s Empower our Communication skills doprinijeli su i učenici Srednje škole Bol uz pomoć mentorica, profesorica Lucije Carević Brešković, Petre Kokeze i Rovene Trivanović.
U projektu Words, words, words su uz Hrvatsku sudjelovale i sljedeće zemlje: Portugal, Estonija, Rumunjska, Moldavija, Poljska, Belgija, Italija, Španjolska, Francuska, Slovačka, Nizozemska, Tunis, Turska i Finska. Cilj projekta je bio poučiti učenike o povijesti partnerskih jezika, razvoju engleskog jezika kao jezika globalne komunikacije te istražiti moderne trendove u jezicima. Zajedno sa partnerima smo obilježili Europski dan jezika, izradili digitalne i tradicionalne plakate o povijesti naših materinjih jezika, izradili i razmijenili božićne čestitke, ilustrirali Shakespearove izreke i kovanice, obilježili Safer Internet Day, izradili Wordart-ove na temu komunikacije, osmislili Kahoot quiz o jezicima i odigrali ga, prilagodili jednu Shakespeareovu dramu ( u našem slučaju Macbeth) trenutnoj političkoj situaciji u Hrvatskoj i snimili video, izradili loga te odradili nekoliko chatova na Twinnspace-u.
Greetings for the European Day of languages
U ovom projektu su nam partneri bile sljedeće zemlje: Ukrajina, Srbija, Litva, Poljska, Slovenija, Italija, Turska, Norveška, Francuska i Grčka. Posebnost ovog projekta kao i projekta SID 2019 je suradnja sa školom za osobe oštećenog sluha iz Litve. Cilj projekta je bio poučiti učenike o jezicima zemalja partnera s posebnim osvrtom na Europski dan jezika koji se obilježava 26.9., komunikaciji na stranim jezicima, komunikaciji na znakovnom jeziku te podići njihovu svijest o kulturološkim sličnostima i razlikama zemalja partnera.
Tijekom projekta smo izradili loga, razglednice koje smo razmijenili sa partnerima, obilježili Europski dan jezika u našim školama, snimili kratak video sa balkonskom scenom između Romea i Julije, izradili precious words vocabulary na engleskom jeziku i jezicima zemalja partnera ( ljubav, milost, zahvalnost, suosjećanje, vjera, dobrota…) i na temelju njega izradili i mini e-book pomoću digitalnog alata storyjumper, te snimili razna kratka, tematska videa na znakovnom jeziku.
SID 2019
Ovaj projekt je bio posvećen obilježavanju Dana sigurnijeg Interneta koji se obilježava svake godine tijekom drugog tjedna u veljači. Tema ovogodišnjeg Dana sigurnijeg Interneta je bila : Together for a better Internet.
Partneri su nam bile sljedeće zemlje: Rumunjska, Slovačka, Litva, Portugal, Italija i Hrvatska. Tijekom projekta smo izradili i odigrali Kahoot kviz o sigurnom ponašanju na Internetu, zajednički osmislili scenarije na temu bullyinga te izradili e-book pomoću storyjumper-a, izradili loga i održavali chatove na Twin spaceu sa svojim partnerima.
Let’s Empower our communication skills
Projekt je osmišljen kako bi se učenicima podigla svijest o važnosti zdrave komunikacije u školi, kod kuće, u društvu, na radnome mjestu, tipovima komunikacije, razlikama u komunikaciji u prošlosti i modernoj komunikaciji, prednostima i nedostacima tehnologije i komunikacije te važnosti učenja stranih jezika. Partneri su nam bile sljedeće zemlje: Italija, Turska, Slovačka, Francuska, Portugal i Španjolska.
Tijekom projekta smo izradili mini rječnike na zajedničkom engleskom jeziku i jezicima partnera te snimili njegove zvučne zapise uz pomoć alata Voki, snimili video na temu small talk ( držeći se pravila za vođenje small talk-a), izradili i razmijenili božićne čestitke, izradili Answergarden na temu komunikacije, izradili Padlet na temu World Hello Day, izradili digitalne stripove na temu komunikacije i digitalne plakate o važnosti učenja engleskog jezika, obilježili Safer Internet Day, osmislili i odigrali Kahoot quiz, izradili tradicionalne plakate za Dan eTwinninga, otpjevali talijansku pjesmu Ci sara i snimili video te zajedničkim snagama s partnerima napisali pjesmu. Ovaj je projekt prijavljen za eTwinning nagrade: English language Prize i Y.Emre Prize for Humanism and Intercultural Understanding.
Hvala svim učenicama i učenicima Srednje škole Bole na kreativnosti, marljivosti, suradnji, pomicanju granica i želji da doprinesu boljem i sigurnijem svijetu u fizičkoj i digitalnoj formi. Ove nagrade su još jedan pokazatelj naše kvalitete i istinosti rečenice: Kad se male ruke slože, sve se može !
Češka je posebna zemlja prožeta poviješću i tradicijom, smještena u srcu Europe. Zemlja je to prošarana prekrasnim dvorcima, srednjovjekovnim gradovima i drevnim ruševinama. Bila je savršen izbor za započeti novo ERASMUS+ druženje pod nazivom A healthy taste of inclusion s partnerima iz Slovačke, Italije i Češke.
Svoje smo putovanje započeli u Pragu, iscrpljeni od puta ali s velikom dozom entuzijazma i uzbuđenja.Bili smo smješteni u hostelu u centru grada od petka (18.10.2019.) do nedjelje (20.10.2019.).
Prag je prekrasan povijesni grad na rijeci Vltavi s daškom privlačnosti moderne metropole. Tisućljetna povijest ukorijenjena je u znamenitosti i osobnost te europske prijestolnice.
Razgledavanje šarmantnog Praga započeli smo večernjom šetnjom uz rijeku uživajući u pogledu na Prašku tvrđavu i okolne znamenitosti. Prošli smo preko Karlovog mosta, jedne od najpoznatijih praških znamenitosti koju krasi 30 baroknih religijskih kipova.
Sljedeći smo dan (19.10.2019.) započeli posjetom crkvi sv.Ignacija Loyole i dugom šetnjom do Petrinog parka smještenog na brežuljku iznad grada.
Petrin toranj je umanjena konstrukcija Eiffelovog tornja u sklopu Parka s kojega se pruža zapanjujući pogled na prividno beskrajan Prag. Također, oduševio nas je tzv.Mirror maze, maštovit i zabavan labirint ogledala. Neumorni kao uvijek, nismo izostavili posjet Praškom dvorcu i Zidu Johna Lennona.
Posljednji dan u Pragu proveli smo razgledavajući stari dio grada zvan Staré Mesto. Stari grad je istinsko srce povijesnog Praga ukrašen gotičkom crkvom Naše Gospe pod Týnom, srednjovjekovnim astronomskim satom i brojnim znamenitostima.
Uvečer istog dana, autobusom smo stigli u Plzen i smjestili se u hotel.
U ponedjeljak (21.10.2019.) započeli smo svoj radni tjedan u školi SZŠ VOŠZ (Visoka škola sestrinstva i Visoka medicinska škola) gdje smo se upoznali s drugim timovima, predstavili naš otok, školu i tradicionalnu kuhinju te saznali mnogo o kuhinji naših partnera. Nakon što su nas domaćini proveli po školi, okupili smo se na internacionalnom ručku, a zatim krenuli u razgledavanje grada.
Plzěn je grad bogate povijesti, piva i kulture. Gradom dominiraju impresivne građevine i čudesni povijesni spomenici poput Velike sinagoge, Gradske vijećnice,
katedrale sv.Bartolomeja s najvišim zvonikom u Republici itd.
Mnogi ljudi Plzen poznaju kao kolijevku Pilsner Urquella. Ni mi nismo mogli odoljeti razgledavanju poznate pivovare i kušanju tog poznatog češkog napitka.
Utorak (22.10.2019) je bio jako uzbudljiv dan za sve nas. Započeli smo ga s prezentacijom o superhrani i zdravom načinu života koju su održale češke studentice. Naučili smo da je danas jako teško živjeti zdravo te da je tzv.superhrana uglavnom samo marketing. Nakon prezentacije, sudjelovali smo u trima radionicama. Prva je bila o dentalnoj higijeni gdje smo saznali da je najbitnije imati odgovarajući tip i veličinu četkice za zube. Na sljedećoj smo radionici na temelju "in body measurement" testa saznali koliko vode, mišićne mase i masnoće imamo u tijelu. Na posljednjoj smo radionici naučili kako unesrećenoj osobi spasiti život primjenjujući RBC (Response, Breathing, CPR) tehniku i pjevušeći Stayin' alive u mislima.
Nakon zanimljivog dana u školi, otišli smo na farmu Žinafa gdje smo naučili pripremiti tijesto za kruh. Dok se kruh pekao, kroz igre smo učili kako se tradicionalnim načinom od žita dolazi do kruha.
Srijeda (23.10.2019.) je bila rezervirana za izlet u Mariánské Lázně, grad-park. Stvoren je za duge šetnje parkovima, prekrasnima posebno u jesen.
Taj spa gradić od davnih je vremena privlačio razne poznate osobe poput Goethea, Thomasa Edisona, kralja Edwarda VII i Marka Twaina.
U četvrtak (24.10.2019.) bio je organiziran put u Prag. Budući da smo se mi već s njim bili upoznali, dan smo iskoristili za odlazak u Planetarij, Tehnički muzej, Dino park i Zoološki vrt u Plzenu, drugi najveći zoološki park u Češkoj.
U petak, posljednji dan našeg druženja (25.10.2019.) svaki je tim prezentirao odabrani dan radnog tjedna i podijeljeni su certifikati. Ostatak vremena proveli smo družeći se i razmjenjujući iskustva sa svojim novim prijateljima.
Kući smo se vratili ispunjeni i bogatiji za još jedno predivno ERASMUS+ iskustvo.
Iris Stančić
Tuesday in Czech Republich
Sway about our trip.
https://sway.office.com/Pi3LZDoRzpBoOOOf
Zahvaljujući projektu Be a Responsible Citizen in the Digital world of tomorrow, 13 učenika i učenica Srednje škole Bol te profesorice Lucija Carević Brešković, Petra Kokeza i Rovena Trivanović su otkrili nove dimenzije sebe u profesionalnom i osobnom smislu.
Naših 5 partnera ( Finska, Poljska, Italija, Grčka i Njemačka) smo dočekali u ponedjeljak 23.9. u Splitu i zajedno se uputili prema Sinju kako bismo se podsjetili na našu kulturnu baštinu i našim gostima približili dio naše povijesti. Dok smo se vozili prema Sinju, naša izvrsna vodička nam je rekla puno zanimljivih činjenica o ovom području, tako da smo naučili nešto novo. Šetnju u Sinju smo započeli na Alkarskom trkalištu odakle smo se uputili u Muzej Alke, gdje smo pogledali film i uz pomoć vodiča dobili uvid u povijest, život i baštinu alkara. Nakon muzeja posjetili smo utvrdu Kamičak, gdje se tijekom turske opsade Sinja čuvala slika Gospe od Sinja i kojoj su se molili ljudi sakriveni u njoj. Otišli smo i do Crkve Gospe Sinjske gdje smo vidjeli spomenutu sliku i napravili nekoliko krugova oko oltara kao što nalaže običaj.
Naravno, popili smo i kavu na trgu, a potom se uputili prema imanju Mustang na ručak, a oni hrabriji su se okušali i u jahanju konja. Osvježeni prirodom i novim uspomenama, vratili smo se u Split gdje smo se ukrcali na katamaran i uz morske prizore stigli u Bol.
24. 9. (utorak) smo počeli sa radom u školi. Najprije smo našim gostima izrazili dobrodošlicu na engleskom, finskom, grčkom, njemačkom, talijanskom, poljskom i hrvatskom jeziku, a potom podijelili učenike u međunarodne grupe i započeli sa radom na digitalnim alatima Socrative (izrada kvizova), Piktochart (izrada plakata) i Sway (prezentacija) na temu Alke i komunikacije.
25. 9. (srijeda) smo morali ustati jako rano jer nas je čekao uspon do Zmajeve špilje. Zahvaljujući ( na njegovo inzistiranje bez gospodinu) Zoranu Kojdiću, saznali smo zanimljivosti o naseljavanju Murvice, izgradnji samostana i nastanku Zmajeve špilje. Podsjetio nas je i na slavensku mitologiju, drvo života koje su činili gromovnik Perun, Mokoš koja je predstavljala Zemlju i Veles koji je simbol podzemlja. Saznali smo i da je Zmajeva špilja jedina špilja s tim imenom u Europi koja ima reljef u obliku zmaja.
Ali, nismo imali vremena za odmor. U školu smo se vratili oko podne, ručali i u 13.30 počeli sa online radionicom o komunikaciji sa našim dragim Šveđanima, Sussan Öster i Urbanom Norlingom. Radionica je završila u 15.40, učenici su završili sa radnim danom, a nastavnici su održali teachers' meeting kako bi se dogovorili oko sljedećeg susreta u Aachenu .
26.9. (četvrtak) je bio posvećen izradi digitalnih plakata, Socrative kviza i Sway prezentacije na temu Zmajeve špilje i komunikacije u tom kontekstu. Nakon ručka, slijedila je još jedna online radionica sa našim švedskim vjetrom u leđa koja nas je povezala i pomogla nam osvijestiti važnost sigurnosti na Internetu, pristojne komunikacije, konstruktivne kritike, pozitivne povratne informacije, razvoju autentičnosti i zdravoga društva.
27. 9. (petak) smo započeli u opuštenom tonu. Zahvaljujući trudu i radu tijekom tjedna, mogli smo si dopustiti malo odmora i lagano se spremati za prezentaciju onoga što smo naučili tijekom ovog sastanka, što smo i napravili nakon ručka. Nakon prezentacija, uslijedilo je rastanak sa našim prijateljima i obećanje da se uskoro vidimo.
Na kraju, želimo se zahvaliti svima koji su nas podržali ovaj tjedan i doprinijeli ovako profesionalno i privatno savršenom tjednu.
I zato hvala roditeljima naših učenika koji su primili učenike naših partnera i brinuli se za njih 5 dana, mamama, bakama i nonama koje su nas podržale izvrsnim kolačima. Hvala i gospođi Dragici Marčić, koja nam je donirala tradicionalnu bračku tortu (hrapaćušu), te hrustule. Hvala našem kućnom majstoru Leu Laliću koji nam je pomogao ukrasiti školu i kolegama Ankici Okić, Bošku Botici i Marijani Marić koji su prevezli učenike do Murvice. Hvala i bolskim vatrogascima, Adria Toursu, te gospodinu Vladi Aniću koji su također sudjelovali u transferu učenika i profesora do Murvice i natrag. Hvala i Zoranu Kojdiću koji je prevezao dio učenika i našim učenicima donirao izlet u Zmajevu špilju.
Naši švedski prijatelji Sussan Öster i Urban Norling donirali su svoj honorar u iznosu od 400 eura udruzi Brački pupoljci (koje ćemo upltiti sljedeći tjedan). Hvala im što su nam omogućili da zajedno uljepšamo dan našoj djeci.
I sada hvala našim učenicima i učenicama koji su bili izvrsni domaćini, mijenjali se u ulozi mentora, pomagača u kuhinji i učenika. Draga djeco, hvala vam na besprijekornom ponašanju, spremnosti da se otvorite novim iskustvima i vidite kamo će vas to odvesti. Ne možemo biti ponosnije i sretne što smo vaše profesorice.
I za kraj, lijepo je otkrivati sebe i zato se nemojte bojati tog izazova i riječima naših grčkih partnera, pronađite svoju Itaku.
Nakon četiri odrađena putovanja, došao je red da i naša škola bude domaćin ERASMUS+ susreta. U našu školu dolaze partneri iz 5 zemalja, ukupno 33 sudionika (12 profesora i 21 učenik), koji će surađivati sa 13 učenika i 3 profesorice iz naše škole.
Radni tjedan u Bolu trajati će od 23.9-27.9. 2019. Prvog dana odlazimo na cjelodnevni izlet u Sinj (Muzej Alke, obilazak Sinja, imanje Mustang). Nakon toga stižemo katamaranom u Bol, gdje će dio učenika dočekati obitelji u kojima će biti smješteni, a dio učenika će biti u hotelu sa svojim profesorima.
Utorak će cijeli dan biti posvećen radionicama, na kojima će učenici i profesori učiti o raznim digitalnim alatima (Socrative, Sway, Piktochart). Teme koje će se obrađivati u tim digitalnim alatima su: komunikacija, Alka, Zmajeva špilja i mitologija.
U srijedu odlazimo na poludnevni izlet u Zmajevu špilju, uz stručno vodstvo gospodina Kojdića. Do Murvice i nazad naše goste će prevesti kombiji Adria toursa, gospodin Vlado Anić, te vatrogasci DVD-a Bol i dio profesora. Zahvaljujemo svima što su velikodušno uskočili i time podržali naš projekt. Nakon povratka u školu i ručka, sljedi online radionica naših prijatelja iz Švedske (Urban Norling i Sussan Öster), koji su stručnjaci na polju komunikacije, te se njihova radionica u potpunosti uklapa u naše projektne aktivnosti. Naš švedski „vjetar u leđa“ je odlučio svoj honorar darovati Bračkim Pupoljcima.
U četvrtak učenici će nastaviti rad na digitalnim alatima, imati kratki program u povodu Europskog dana jezika, te odraditi drugu radionicu s našim prijateljima iz Švedske.
U petak ujutro učenici će se spremati za završna izlaganja, koja će se održati nakon ručka i na kojima će učenici prezentirati naučeno. Predvečer učenici i profesori će sa svojim domaćinima posjetiti promociju projekta i knjige Divlji pijat. Nakon toga slijedi oproštaj do sljedećeg i posljednjeg susreta u ovom projektu, na proljeće u Aachenu, Njemačka.
Očekujemo intenzivan tjedan koji će nas obogatiti na osobnom i profesionalnom planu.
Srednoj školi Bol odobren je četvrti ERASMUS+ projekt Be a buddy not a bully, gdje je koordinator škola iz Belgije (Seraing). U projektu uz Belgiju i nas sudjeluju škole iz Italije (Nicosia, Sicilija), te Španjolske (Montero).
Projekt je namjenjen spriječavanju bullyinga (zlostavljanja) među vršnjacima, jer su mnoge škole diljem Europe, te kod nas u Hrvatskoj izložene nekoj vrsti nasilja među mladima. Statistike govore da je čak 40% djece diljem Europe bilo izloženo nekoj vrsti vršnjačkog nasilja. Ovim projektom želimo upozoriti na takve stvari, te osvijestiti našim učenicima potrebu empatije prema vršnjacima. U projektu će sudjelovati učenici od 14-18.godina.
Prvo putovanje u sklopu ovog novog projekta očekuje nas u veljači 2020., kada putujemo u Španjolsku.
Srednjoj školi Bol odobren je treći ERASMUS+ projekt A Healthy Taste of Inclusion. Koordinatori u ovom projektu su nam Slovaci iz Banske Bistrice, a sa nama u projektu sudjeluju još škole iz Češke (Plzen) i Italije (Corato). Projekt traje 2 godine i u tom vremenu ćemo posjetiti sve države sudionice. U projektu će učenici naučiti više o gastronomiji pojedinih zemalja koje sudjeluju u projektu, s posebnim naglaskom na zdravu prehranu. Projektom se želi postići da učenici što bolje svladaju komunikaciju na engleskom jeziku, da nauče više o zdravom načinu života, te da nauče više o kulturnoj baštini država i gradova koje posjećujemo. Učenici će u projektu raditi s brojnim digitalnim alatima, te će izrađivati CLIL lekcije. U projekt će biti uključeni učenici u dobi od 14 do 19 godina.
Udruzi hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja kao nacionalnom konzorciju odobren je projekt pod nazivom "Unapređivanje školskog vođenja" (Improving School Leadership) u okviru Erasmus+ KA1 aktivnosti. U tom projektu sudjeluje i naša ravnateljica Sani Bodlović.
Predsjednica Udruge Suzana Hitrec uputila je, početkom 2019. godine, poziv ravnateljima svih srednjoškolskih ustanova Republike Hrvatske da se jave za sudjelovanje u projektu. Zainteresirani ravnatelji priložili su dokumentaciju, motivacijsko pismo te materijale o izabranom tečaju. Svi koji su se prijavili uključeni su u projekt.
Projektom se prvenstveno želi podići razina kompetencija vođenja, rukovođenja i upravljanja školskom ustanovom temeljem preporuke o ključnim kompetencijama za cjeloživotno učenje od Vijeća Europske Unije od 22. svibnja 2018.. Preporuke se odnose na pojačanje razine digitalne kompetencije, pojačanje razine jezičnih kompetencija u poslovnom i drugom okružju i podržavanje učenja jezika važnih za radne i ostale situacije koje mogu doprinijeti komunikaciji i suradnji s drugim zemljama.
Stečene kompetencije školskog vođenja ravnatelji će primijeniti u razvoju srednjoškolske ustanove te u radu Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja odnosno ostvarenja petog cilja Strategije obrazovanja.
Sudionici projekta su ravnatelji 20 srednjih škola i učeničkih domova iz cijele Hrvatske. Ravnatelji će u sklopu projekta tijekom 2019./2020. otići na usavršavanje u nekoliko europskih zemalja.
Nadamo se novim znanjima i usavršavanju naših vještina. Veselimo se svakom novom projektu naše škole.
Profesorice Rovena Trivanović i Petra Kokeza održale su diseminaciju projekta u školama na otoku:
2.4.2019. -OŠ BOL-tema: ERASMUS+ i eTwinning
4.4.2019.-OŠ SELCA-tema: BERECI (diseminacija projekta)
25.4.2019.-SŠ SUPETAR-tema: BERECI i eTwinning (diseminacija projekta)
26.4.2019-OŠ POSTIRA-tema: BERECI (diseminacija projekta)
2.5.2019.-OŠ BOL-tema: BERECI (diseminacija projekta)
12.6.2019.-SŠ BOL-tema: BERECI (diseminacija projekta)
Two-voice lesson je koncept poučavanja čiji je cilj povezati činjenično znanje o određenoj temi i kreativno zapažanje skrivenog konteksta na način da nastavnik objasni određenu lekciju, a učenikov je zadatak pronaći poveznicu sa temom te lekcije, razviti ju u periodu od 10 dana ili čak dva mjeseca i zatim rad prezentirati nastavniku i kolegama u novom kontekstu.
Satovi engleskog jezika i geografije u gimnaziji i školi smjera Hotelsko-turistički komercijalist su dobili novu dimenziju zahvaljujući nastavnicama Roveni Trivanović i Petri Kokezi i kreativnim učenicima. Bazirajući se na lekcije o Marcu Polu i Putu svile, Vincent van Goghu, Hannibalu, Auschwitzu, putovanju, oglašavanju…naši su učenici osmislili lekcije o gradnji emocionalnih zidova, zagađenju, karnevalu, trgovini ljudima, hodočašću, otkrićima i njihovim posljedicama, ropstvu, mržnji, konzumerizmu, depresiji, moreplovstvu, obrazovnim trendovima, prehrani,eksploataciji životinja, diskriminaciji, Vikinzima…
Svi sudionici su puno naučili i nastavit će s ovom praksom.
Neke od radova možete pogledati tu: https://youtu.be/iba5lRVQYF8
CLIL ( Content and Language Integrated Learning)
Učenici naše gimnazije su počeli kreirati svoje CLIL lekcije. CLIL je metoda poučavanja i učenja koja učenicima omogućava učenje različitih predmeta kroz medij stranog jezika, npr.engleskog jezika. Na primjer, učenik ili nastavnik poučavaju lekciju iz filozofije o estetici na engleskom jeziku s ciljem da učenike pouče ključnim izrazima na engleskom jeziku i ostvare komunikaciju na istom. Četiri stupa CLIL-a su : komunikacija, spoznaja, kultura i sadržaj.
Za izvrstan rad na eTwinning projektu Future of our health Srednja škola BOL, nastavnice Rovena Trivanović i Petra Kokeza, te učenici 2.a razreda, 3.a razreda i učenica 4.a razreda su nagrađeni sa European Quality Label-om, što je najviše moguće priznanje za eTwinning projekt.
Hvala svima na sudjelovanju i predanom radu.
Prva Oznaka kvalitete za uspješno provedeni eTwinning projekt Friendship fun month stigla je u našu školu.
Večeras smo primili i još dvije Oznake kvalitete za projekte: Postcards i Future of our health.
Hvala svim učenicima koji su sudjelovali i doprinijeli uspjehu ovih projekata.
Pokazali ste da se rad i trud uvijek isplati.
I ove godine u našoj školi obilježili smo Europski dan jezika.
Europski dan jezika obilježava i temelji se na inicijativi Vijeća Europe. Cilj akcijskog dana je vrjednovanje svih jezika i kultura kao i doprinos osoba koje posjeduju prednosti višejezičnosti, povećanju individualne višejezičnosti i motivaciji ljudi u Europi o doživotnom učenju jezika. Srednja škola Bol od početka nastave sudjeluje u eTwinning projektu Greetings for the European day of languages. Dosad smo zahvaljujući 2 a i 3 a razredu razmijenili razglednice i snimili dva kratka videa na znakovnom jeziku. Razglednice koje smo primili možete pročitati na ulazu u novu zgradu. Hvala svima na trudu.
Videa na znakovnom jeziku pogledajte ovdje: 2.a i 3.a.
Više pogledajte i pročitajte u tekstu koji slijedi:
Najprije je nazočne pozdravila učenica 3.a razreda na finskom jeziku:
Hyvät ystävat
Tämä on meidan yhteinen hetkemme, näytetään yhdessä mihin pystymme ja valaistaan maailmaa tiedolla!
Tervetuloa
Što u prijevodu znači:
Dragi prijatelji
Ovo je naš zajednički trenutak. Pokažimo koliko možemo i osvijetlimo svijet znanjem!
Dobrodošli!
U našoj školi od stranih jezika učimo engleski, njemački i talijanski te latinski jezik. Učenica 3. a razreda i učenik 2. a razreda, su nam dočarali jedan od najljepših ljubavnih dijaloga ikad napisanih.
Radi se o slavnoj balkonskoj sceni iz tragedije Romeo i Julija Williama Shakespeare-a, engleskoga pjesnika i dramatičara koji je živio u 16.,a umro početkom 17. stoljeća i smatra se najvećim piscem na engleskom jeziku. Često se o njemu govori kao o engleskom nacionalnom pjesniku. Njegova preostala djela čini 38 drama i preko 150 pjesama. Njegove su drame prevedene na sve glavne živuće jezike i poznate engleske izreke dolaze iz njegovih drama. ( npr. This topic is Greek to me znači Ne razumijem ovu temu. )
Romeo i Julija je tragedija o zabranjenoj ljubavi dvoje mladih ljudi,pripadnika obitelji Montague i Capulet koje su zavađene toliko dugo da se nitko ne sjeća razloga te zavade,ali svejedno ustraju u njoj dok ih ne osvijesti smrt njihove djece.
Jedna zanimljivost vezana uz Shakespearea, koji je osnovao vlastito kazalište,je da su u njegovo vrijeme sve uloge u predstavi glumili muškarci,jer se gluma nije smatrala poslom za uzorne članice društva.
Nakon toga na red je došao talijanski jezik. Učenice 2. a razreda su nam gestama dočarale prezentaciju njihovih kolega iz razreda.
Na kraju uživali smo i u našem hrvatskom jeziku čiju su nam ljepotu dočarali učenici 1. a, 2. a i 3. a razreda svojim buketićima i porukama. Učenica 4. a razreda nam je približila djelo Rodu o jeziku.
U slobodno smo vrijeme navikli slušati i govoriti našu čakavicu, a danas smo imali čast čuti interpretaciju kajkavske pjesme zahvaljujući učeniku 1. b razreda koji dolazi iz tog kraja Hrvatske.
Također smo čuli i čakavicu u izvedbi učenice 4. a razreda, koja je s nama podijelila dvije kratke bolske priče.
Učenica 1. b razreda nam je pročitatala jednu pjesmu na štokavskom narječju, a učenica 4. a razreda jednu pjesmu na njemačkom jeziku.
U srijedu 19. rujna 2018. naša škola imala je čast ugostiti Peter Scholz-a koji predaje na Politehničkom fakultetu Jihlava (Češka) na Odsjeku za putovanje i turizam. U 90-minutnom izlaganju učenicima 3.b i 4.b razreda, gospodin Scholz je upoznao učenike sa novim trendovima u turizmu, koji se odnose na segmentaciju tržišta, tržište smještajnih usluga, tržište transportnih usluga, tržište putničkih agencija, tržište catering usluga, tržište spa usluga, te tržište kongresnih usluga. Susreli smo se sa nekim novim konceptima, naučili ponešto o kompleksnoj turističkoj djelatnosti i razmijenili iskustva, te se rastali ostavljajući prostor za moguću buduću suradnju
Dana 9. svibnja posjetila nas je srednja škola Antun Matijašević Karamaneo s Visa. Stigli su učenici četvrtih razreda u pratnji dvije profesorice. Došli su nam predstaviti njihov Erasmus+ projekt S. T. E. P. S. (Sea, Tourism, Environment, Protection and Sustainability). U projektu sudjeluju s još tri škole I.I.S.S. Archimede Taranto Italija, RAMAZAN ATIL ANADOLU LISESI Adana, Turska i Ogres Valsts ģimnāzija Ogre, Letonija. Projekt traje 2 godine, od 1. rujna 2016. do 31. kolovoza 2018.
Ciljevi projekta su:
- promovirati važnost mora u svakodnevnom životu i zdravog okoliša
- povećati zanimanje učenika za STEM predmete uvodeći nove načine podučavanja u nastavi
- graditi budućnost u kojoj ljudi žive u harmoniji s prirodom
- razvijati višejezičnost u komunikaciji i projektnim aktivnostima
- promovirati timski rad i donošenje odluka u međunarodnom okruženju te vršnjačko učenje
- razvijati digitalne vještine uporabom IKT-a u: projektnim aktivnostima i kreiranju projektnih ishoda te koristeći obrazovnu platformu Moodle za suradničko učenje i kreiranje projektnih ishoda
- pokazati značajke mora u: turizmu, povijesti, ribarstvu, tradiciji, gospodarstvu i prometu
- učiti o sličnostima i razlikama u život s morem i njegovim doprinosom na različitim poljima i u različitim državama; Mediteran i Baltik
- razviti osjećaj za različitost, toleranciju i poštivanje drugoga i različitoga
Jako nam se svidjela njihova prezentacija. Učenici su oduševljeno pričali o njihovim doživljajima i upoznavanju novih ljudi i novih kultura.
Nakon njihovog izlaganja i mi smo njima izložili naš Erasmus+ projekt Be a Responsible Citizen in the Digital World of Tomorrow.
Osvjestili su koliko je važno paziti i čuvati pitku vodu koju imamo, te koliko smo blagoslovljeni da živimo u državi koja nema problema s nedostatkom pitke vode.
Naš plavi planet čini 71% more i 29% kopno.
Od ukupne vode na Zemlji 97,5 % otpada na slanu vodu, a samo je 2,5% slatka voda. Samo jedan maleni dio slatke vode dostupan je za korištenje, a ostalo se nalazi zarobljeno u snijegu i ledu na polovima.
Zbog važnosti vode u čovjekovu životu Ujedinjeni narodi su 22. ožujka proglasili Svjetskim danom voda.
Učenici su naučili kako što racionalnije koristiti vodu koju imamo na raspolaganju.
ČUVAJMO VODU, JER VODA JE ŽIVOT!!!
|
Dan sigurnijeg Interneta 2018.-SREDNJA ŠKOLA BOL
Srednja škola Bol sudjeluje u obilježavanju Dana sigurnijeg Interneta (Safer Internet Day) koji se ove godine globalno promiče 6.2. pod sloganom “ Create,connect and share Respect : A better internet starts with you. “ Učenici Srednje škole Bol sudjelovali su u rješavanju kviza o odgovornom ponašanju na internetu, izradi plakata koji se odnosi na savjete koji internet čine sigurnim i korisnim alatom za napredovanje i načine na koji oni provode svoje vrijeme online, analizi videa poput Digital Empathy u kojem učenici govore što je to empatija i kako se može primijeniti u virtualnom svijetu, Connections by Christian Foley u kojem se u rap formi govori o najboljim načinima na koje možemo napredovati koristeći Internet te Empathy in digital age Katri Saarikivi TEDx u kojem se obrađuju pitanja poput : Što je empatija? Tri polja povezana s empatijom su? Zašto je empatija bila važna u prošlosti,zašto je važna danas i zašto će biti važna u budućnosti? Zašto se ne trebamo bojati preuzimanja poslova od strane robota? Koji faktori utječu na smanjenje empatije? Koji faktori utječu na povećanje empatije? Zahvaljujući spomenutim aktivnostima,još jednom smo osvijestili neke ideje i nadamo se postali još kvalitetniji!
U prilogu je slika plakata naših učenika!
Primili smo čestitke od naših partnera iz Poljske i Finske.
Finci su ih poslali u digitalnom obliku, dok su one iz Poljske na panou u našoj školi, te ih možete pogledati na sljedećem linku: https://we.tl/QjpwzX3hFZ
Učenici su marljivo radili na osmišljavanju loga projekta. Neki su se potrudili, pa izradili više verzija.
Pobjednički logo je logo učenice Antee Jerčić. Čestitamo!!!
Ostale možete pogledati u nastavku.
1. Kate Pavišić (prvi prijedlog)
2. Kate Pavišić (drugi prijedlog)
3. Ozana Pavlović
4. Nika Ursić
5. Sara Marinković
Erasmus+ najveći je program Europske unije za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport te obuhvaća razdoblje od 2014. do 2020. godine. Program nudi brojne mogućnosti za učenike, osoblje, mlade, obrazovne ustanove i organizacije uključene u neko od područja obuhvaćenih samim programom.
Naša škola je od 1.rujna 2017. uključena u ERASMUS+ projekt pod nazivom: Be a Responsible Citizen in the Digital World of Tomorrow.
U projektu sudjeluje šest zemalja: Finska, Poljska, Grčka, Italija, Hrvatska i Njemačka. Naš projekt spada u KA2 aktivnost, odnosno Strateška partnerstva. Strateška partnerstva predstavljaju odličnu priliku za suradnju organizacija na razvoju, primjeni i prijenosu inovativne prakse s ciljem osiguravanja visoke kvalitete podučavanja, osposobljavanja, učenja i rada. Primarni cilj projekata je razmjena znanja, umrežavanje i upoznavanje s novim idejama i metodama rada.
Cilj projekta je osvijestiti učenike da internet koriste kao nastavno sredstvo i pomagalo, a ne samo za zabavu. Učenici i profesori međusobno će izmjenjivati svoja znanja i iskustva na mnogobrojnim transnacionalnim projektnim sastancima. Prvi takav sastanak planiran je u Finskoj od 29. rujna 2017. do 7. listopada 2017.
Projekt vode profesorice Trivanović Rovena, prof. engleskog jezika i Petra Kokeza, prof. geografije.
Na projektu, sada, intenzivno radi jedanaest učenika, a to su: Franko Žunić (4.a), Andrea Zlatar (4.a), Kate Pavišić (3.a), Nika Ursić (3.a), Antea Jerčić (2.a), Josipa Mihovilović (2.a), Sara Marinković (2.a), Mia Pivčević (1.a), Marija Karninčić (1.a), Petra Soljačić (1.a), te Ozana Pavlović (2.b).
Vjerujemo da će za učenike ovo biti jedno prekrasno i korisno iskustvo, koje će im pomoći u daljnjem napredovanju.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |