Smjernice za nabavu knjižnične građe
Poslanje knjižnice
Knjižnica Srednje škole Bol:
- osigurava informacije potrebne za odvijanje redovnog odgojno-obrazovnog procesa, provedbu izvannastavnih istraživačkih školskih projekata, samostalno učenje i istraživanje učenika, nastavnika i ostalih djelatnika škole
- potiče kreativnost i suradnički rad učenika
- aktivno sudjeluje u nastavnom procesu kroz informacijsko opismenjavanje i pomoć učenicima u učenju
- razvija društvenu i javnu knjižničnu djelatnost s ciljem uključivanja knjižnice i njezinih korisnika u kulturni i društveni život Bola.
Svrha smjernica
Smjernice za nabavu građe definiraju načela i kriterije kojima se postiže dosljedna nabavna politika usklađena s propisima u području školskog knjižničarstva, poslanjem knjižnice i potrebama njezinih korisnika.
Načini nabave građe
Knjižnica Srednje škole Bol nabavlja građu kupnjom, darom ili zamjenom.
Kriteriji za nabavu građe jednaki su za sve vrste građe, bez obzira na način njezine nabave.
Vrste građe
Knjižnica nabavlja knjige, časopise, novine, AV građu, elektroničku građu, stripove i društvene igre.
Kriteriji za nabavu građe
Pri nabavi građe knjižnica se pridržava kriterija knjižničarske struke, a to su:
1. kriterij vrijednosti:
sadržajna vrijednost - ugled autora ili nakladnika, novost i relevantnost teme, dubina razrade teme, reference u literaturi, način obrade teme (objektivnost autora), kvaliteta prijevoda, jasnoća stila, opremljenost djela bibliografskim podatcima, kazalima, statističkim i drugim pokazateljima, predgovorima i pogovorima,
fizička vrijednost – kvaliteta papira, tiska i uveza, izgled publikacije, njezin opseg, kvaliteta grafičkih i slikovnih priloga, cijena publikacije
2. kriterij potražnje temelji se na istraživanju potreba korisnika.[1]
Knjižnica nastoji da udio građe s obzirom na korisničku skupinu kojoj je namijenjen (učenici, nastavnici i ostali djelatnici škole) odgovara postotcima propisanim standardima u području školskog knjižničarstva, a to su:
50% knjiga za lektiru, a 50% stručne literature (razmjerna zastupljenost svakog stručnog predmeta u nastavi)
u sklopu stručne literature 5-10% fonda čini referentna zbirka (enciklopedije, leksikoni, rječnici, bibliografije i sl.), 10% pedagoško-metodička literatura potrebna za izvođenje nastave i stalno stručno usavršavanje nastavnika te literatura iz knjižničarstva i informacijskih znanosti.[2]
Revizija i otpis građe
Iz knjižničnog fonda otpisuje se dotrajala, zastarjela i uništena (nevraćena i nestala) knjižnična građa u skladu s Pravilnikom o reviziji i otpisu knjižnične građe.
[1] Usp. Nebesny, Tatjana; Švob, Mira. Izgradnja knjižne zbirke u narodnim knjižnicama. URL: http://dzs.ffzg.unizg.hr/text/nebesny_svob.htm (2016-09-04)
[2] Standard za školske knjižnice. URL: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/272719.html (2016-09-04)
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |