OSNOVNE INFORMACIJE O UGOVORU O DODJELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA
FOND |
Europski socijalni fond (ESF) |
NAZIV PROGRAMA |
Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020. |
NAZIV POZIVA |
Uspostava regionalnih centara kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva |
NAZIV PROJEKTA |
Uspostava regionalnog centra kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva Split |
OZNAKA PROJEKTA |
UP.03.3.1.05.0002 |
KORISNIK |
Turističko – ugostiteljska škola, Split OIB: 28557793778 |
PARTNERI |
1. Srednja škola Braća Radić, OIB: 21849020416 2. Srednja škola Bol, OIB: 14693829962 3. Srednja škola Blaž Jurjev Trogiran, OIB: 11587718415 4. Hotel Split d.d., OIB: 68755468505 5. GRADN HOTEL LAV d.o.o., OIB: 44693068925 6. Splitsko – dalmatinska županija, OIB: 40781519492 7. Hrvatska gospodarska komora, Županijska komora Split, OIB: 85167032587 8. Šefovi kuhinja mediteranskih i europskih regija, OIB: 33038584297 9. Sveučilište u Splitu, OIB: 29845096215 10. HL DVORAC d.o.o., OIB: 55568258508 |
UKUPNA VRIJEDNOST PROJEKTA |
74.325.504,37 HRK |
UKUPNI PRIHVATLJIVI TROŠKOVI |
74.325.504,37 HRK |
IZNOS SUFINANCIRANJA |
74.325.504,37 HRK |
MJESTO PROVEDBE |
Split, Splitsko – dalmatinska županija, Republika Hrvatska |
RAZDOBLJE PROVEDBE |
29.12.2019. – 29.12.2023. |
CILJEVI PROJEKTA S POKAZATELJIMA |
Sudionici s predtercijarnim obrazovanjem (ISCED 1-4) (270) Broj učenika strukovnog obrazovanja i osposobljavanja kojima je pružena podrška kroz obrazovne aktivnosti u centrima kompetencija (240) Broj nastavnika i drugih sudionika kojima je pružena podrška kroz obrazovne aktivnosti u centrima kompetencija (70) Sudionici s tercijarnim obrazovanjem (ISCED od 5 do 8) (100) |
UPRAVLJAČKO TIJELO 1 |
Ministarstvo turizma |
POSREDNIČKO TIJELO 2 |
Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih |
KORISNE POVEZNICE
|
|
Sažetak:
Kreiranjem tržišno oblikovanih programa u suradnji s poslodavcima te primjenom inovativnih modela učenja, tehnologija i trendova, učenici i polaznici RCK-a poboljšat će izlazne kompetencije, razinu kreativnosti i zapošljivosti. Poticanjem mobilnosti i suradnje te stručnim usavršavanjem unaprjeđuju se stručne i metodičko didaktičke vještine predavača i mentora koji lakše odgovaraju promjenjivim zahtjevima tržišta rada. Promocijom zanimanja i inovativnih sadržaja koje nudi RCK povećavat će se privlačnost istih, a korisnike usmjeriti na aktivnosti koje povećavaju konkurentnost na tržištu rada.
Svrha i opravdanost projekta:
Unatoč uspjesima sektora (trend rasta u SDŽ, ŠKŽ i DNŽ 2018. g. 49,9% više dolazaka i 37,9% više noćenja u odnosu na 2014.g.) i značaju sektora za ukupno gospodarstvo (19,6%udio BDP-a RH), ankete poslodavaca upozoravaju da je radna snaga u vidu dostupnosti, kvalificiranosti i motiviranosti ograničavajući faktor konkurentnosti. Statistički podaci ukazuju na manjak radne snage u sektoru (u SDŽ nedostaje 1500-2000 radnika unatoč popunjenim kvotama). Iz navedenog je razvidan nesrazmjer rasta sektora u odnosu na radnu snagu koja zbog strukturalnih karakteristika (uključujući i strukovno obrazovanje) ne može pratiti taj rast. RCK odgovara na potrebu za kvantitativnim i kvalitativnim iskorakom kadrova te eliminira trenutačna uska grla u obrazovanju za ova zanimanja i srednji menadžment što će rezultirati poboljšanjem kvalitete usluga u turizmu. Aktivnosti se grupiraju sukladno ciljevima (programsko i kadrovsko unaprijeđenje obrazovanja te promocija zanimanja) i ciljnim skupinama (učenici, odrasli polaznici i odgojno-obrazovni radnici). Usitnjena mreža škole, kurikulumi fokusirani na sadržaj, spora dinamika izrade standarda zanimanja, kvalifikacija i kurikuluma te nedostatak novih kvalifikacija koje zahtijeva turizam specifičnih oblika i/ili regionalne posebnosti, kao i nedovoljni naglasak na praktičnoj nastavi rezultiraju niskim izlaznim vještinama učenika. Navedeni problem RCK rješava unaprjeđivanjem strukovnih kurikuluma temeljenih na praksi s jasnim ishodima učenja i usklađenim na razini svih škola RCK-a te poticanjem međusektorskog umrežavanja kroz male inovativne projekte i osnivanje učeničkog inkubatora čime se donosi poduzetnički orijentirano obrazovanje za razvoj praktičnih vještina. Problem nedovoljne atraktivnosti upisa u strukovne škole ovog sektora riješava se uspostavom Karijernog centra za profesionalno usmjeravanje učenika i aktivnostima promocije zanimanja s ciljem privlačenja odličnih učenika. Naglasak se stavlja na nedovoljno promoviranu socijalnu i radnu integraciju ranjivih skupina primjenom individualiziranog pristupa, prilagodbom sadržaja te nabavkom specijalizirane opreme. RCK-om se planira povećanje broja odraslih polaznika i naglasak na programe osposobljavanja i usavršavanja, unapređenju znanja i vještina, umjesto dosadašnje dominacije prekvalifikacija, kao i osuvremenjivanju metoda poučavanja, uspostavi tržišno oblikovanih programa i sustava za e-učenje. Dodatno rješenje su neformalne edukacije koje najbrže odgovaraju na promjenjive potrebe tržišta rada. Svi izrađeni programi bit će konkurentni te kao proizvod RCK-a prezentirani na tržištu regije s ciljem privlačenja polaznika koji time mogu doprinijeti rješavanju problema deficita radne snage u turizmu. RCK-om se unaprjeđuju stručne, andragoške i metodičko didaktičke vještine odgojno-obrazovnih radnika (neusklađene s modernim trendovima) kroz inovativne metode poučavanja s fokusom na praktičan rad i samostalnost polaznika. Razvoj Akademije za mentore i prijedloga vrednovanja statusa mentora regulativni su iskorak kojim se adresira problem manjkave motiviranosti mentora. Nabavom opreme visokog tehnološkog sadržaja potiče se kreativnost nastavnika, a učenike stavlja u doticaj sa suvremenim procesima za lakšu tranziciju u svijet rada. S ciljem unaprijeđenja mobilnosti, barem 1 od 4 programa cjelovite kvalifikacije na razini 5. prema HKO razvit će se kao međunarodni program na engl. jeziku. U procesima modernizacije strukovnog obrazovanja sudjeluju poslodavci (kojima je kao krajnjim korisnicima poboljšanje izlaznih vještina učenika i polaznika primarni interes) kroz aktivno sudjelovanje u realizaciji tržišno oblikovanih kurikuluma, stručne prakse te usavršavanju mentora i strukovnih nastavnika. Inovativan pristup osiguran je uspostavom E-RCK-a temeljenog na softverskim rješenjima/modulima u područjima i) upravljanja; ii) praćenja izvedbe prakse i izlaznih kompetencija, iii) sustava praćenja karijera i iv) kvalitete te izradom digitalnih obrazovnih sadržaja i virtualnih rješenja u nastavi, čime RCK postaje suvremeni „hotspot“ za obrazovanje kadrova u korak s vremenom i zahtjevima sektora. Projekt ima uporište u županijskoj razvojnoj strategiji i Strategiji razvoja ljudskih potencijala kojima se prioretizira razvoj ljudskih resursa kao pretpostavka rasta konkurentnosti turizma, a kompatibilan je i sa Strategijom razvoja turizma RH do 2020 te Akcijskim planom-Program jačanja ljudskih potencijala u turizmu jer adresira poboljšanje znanja i vještina turističkih djelatnika. Naglaskom na unaprijeđenu praktičnu nastavu (E2), projekt doprinosi realizaciji Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, osobito u dijelu Cjeloživotnog učenja i Obrazovanja odraslih. Aktivnosti prilagodbe programa ranjivim skupinama u skladu su sa OP ULJP 2014.-2020., ciljem 9. Uključivanjem poslodavaca u oblikovanje obrazovanja poštuje se inicijativa strategije „Europa 2020“ o poboljšanju obrazovnog sustava i lakšeg prijelaza na tržište rada.
Ciljevi i pokazatelji projekta:
Projekt omogućuje razvoj sljedećih usluga:
1. Razvoj i unaprijeđenje programskih uvjeta rada RCK-a u područjima redovnog strukovnog obrazovanja; stručnog osposobljavanja i usavršavanja te cjeloživotnog učenja za potrebe gospodarskih subjekata, nezaposlenih i drugih polaznika, kao i profesionalnog usmjeravanja i orijentacije s ciljem osiguravanja stručne podrške polaznicima u procesu aktivacije i zadržavanja na tržištu rada
2. Uspostava kadrovskih uvjeta za rad Regionalnog centra kompetentnosti kroz stručno usavršavanje predavača i mentora u sektoru turizma i ugostiteljstva kojim se unaprjeđuju strukovne, praktične, pedagoške i andragoške vještine te ostale relevantne kompetencije za inovativne pristupe poučavanju, ali i za vođenje i upravljanje regionalnim centrom kompetentnosti
Ciljevi projekta će se ostvariti kroz sljedeće elemente:
- Uspostavu organizacije rada i razvoja regionalnog centra kompetentnosti;
- Razvoj i/ili unaprijeđenje i provedba tržišno oblikovanih programa redovitoga strukovnog obrazovanja, programa za obrazovanje odraslih i programa cjeloživotnog učenja;
- Jačanje kompetencija odgojnoobrazovnih radnika i mentora zaposlenih kod poslodavaca;
- Promocija strukovnih zanimanja i rada Regionalnog centra kompetentnosti u turizmu i ugostiteljstvu Split te
- Inovacije i suradnju s visokim učilištima i znanstvenim organizacijama, strukovnim komorama i udruženjima te relevantnim gospodarskim subjektima.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |